Parti Ett :

Upplagd av Rambo Jakob Mebdi on 00:27


Piratpartiet vill få alla Sveriges invånare att känna sig säkra och trygga inom Sverige. De anser att man ska få surfa på internet, sms:a, och kommunicera med andra via elektronik utan att behöva oroa sig över att någon bevakar en medan man gör det. De tror om man bemöter folket med respekt, får staten respekt tillbaka. De anser att fri kommunikation är en viktig del av ett demokratiskt samhälle.


Piratpartiets lösning på detta lyder :
  • Domstolen ska stärkas.
  • Brevhemligheten ska återupptas och användas.
  • Ingen konstant över bevakning utav polis och stat då man inte är misstänkt för grövre brott.
  • Åsikts yttrande frihet ska stärkas.
  • Källskyddet och rätten att vara anonym garanteras.
  • Frågor som ställs om olika lagar ska frågas, så samma sak som hände med FRA- Lagen händer igen.
De vill riva upp hela IPRED lagen innan den första januari 2011. Piratpartiet vill att man ska använda person nummer så få tillfällen som möjligt, så t.ex vid en tidnings prenumeration så behöver man aldrig ange person nummer.


Mina egna tankar kring PIP (förkortning på piratpartiet) är att jag står för deras sak. Detta är det parti som står för något jag också gör. Kunna surfa på internet utan att känna någon press känns jätte bra. Jag skulle vilja kunna ladda ner musik, film, spel och annat. Det skulle verkligen göra min vardag. Tro inte nu att jag laddar ner, men om PIP slår igenom, kan man göra det säkert! Jag har sökt omkring på internet på sågningar och dåligt om PIP, men jag hittar verkligen ingenting. Kan PIP vara nyckeln till perfekta samhället? Detta är min åsikt idag, onsdag 8 september, men man vet aldrig vad man lär sig i framtiden, då kanske min åsikt ändras.

Källor :
www.piratpartiet.se
Text av : Jakob Mebdi, all rights reserved.





0 kommentarer:

Skicka en kommentar